Om træningsprogrammer 

 

Filosofi

 

  • En videnskabelig tilgang, hvor kvalitet vægter højere end kvantitet.

  • Elite og motionist bør ikke træne efter samme struktur.

  • Man kan sagtens opnå fremgang med træning 3 gange pr. uge. I nogle tilfælde kan 2 endda gøre det.

  • Træningen deles ofte, men ikke altid, op i faser af 6-12 uger alt efter din målsætning, dit niveau og dine præferencer. Fælles for alle programmer er at sidste fase op til et løb altid er race-specifik

 

 

Praksis

 

  • Vi tager udgangspunkt i en løbe- eller cykeltest og/eller kommunikation, samt en række spørgsmål som vi beder dig om at svare på.

  • Programmet laves via hjemmesiden TrainingPeaks hvori det også er muligt for os at følge din træning.

  • Vi bruger primært pace/watt, men kan også lave programmer ud fra pulszoner.

  • Som udgangspunkt laves programmet for 14 dage af gangen.

  • Du kan altid skrive til os på mail under forløbet. Kommunikation er, i princippet, ubegrænset.

 

Eksempler på træning

 

  • 4x800m i 5km tempo (2min pause)+ 5x200m sprint (60sek pause) (VO2MAX)

  • 20km inkl. 2x20min i Marathon tempo (10min rolig som pause) (Marathon-specifik træning)

  • 10x30sek bakkesprint (60sek pause) (Styrke-/sprinttræning)

  • 3x3000m i Halv Marathon Tempo (5min rolig som pause) (AT/ syregrænse træning)

 

Priser

 

  • Løb eller cykelprogram: Opstart 1000kr./8 uger. Herefter 800kr./ 8 uger.

  • Triatlonprogram (løb og cykel): Opstart 1500kr./ 8 uger. Herefter 1200kr/ 8 uger.

© 2015 by VO2lab.dk.