Navn: Anders

Alder: 37år

 

Baggrund:

  • Idræt, KU.

  • Træner indenfor løb, svømning, open water svøm, cykling, styrketræning.  

 

3 Kvaliteter:

  • Allround skarp til fysiologien og evner at videreformidle den i et sprog der ikke kun benyttes i Excel

  • God til at spotte styrker og svagheder hos atleten og til at komme med bud på hvordan svaghederne kan minimeres (læs: kan gøre dig hurtigere og klogere)

  • Har selv været i langt de fleste situationer der kan opstøves og har mere eller mindre prøvet alle typer træning og diæter som findes (og ikke findes) på markedet

 

Meritter:

  • Punkterede hele 3 gange til Øresund Triatlon i 2015. Ellers er største præstationer en guldmedalje i et svensk trailløb og en 4.plads til Malmö Triatlon (OL-distance).

 

Mål:

  • 10km på 34 minutter i 2020

 

Carbload- favorit:

  • Ristede krydderboller med appelsinmarmelade

 

Bedste tip til træningen:

  • Brug 1-2 minutter inden din træning på at minde dig selv om hvad målet med den er – både på kort og lang sigt.

  • Mærk efter undervejs. Er dine ben flyvende, så kør et interval mere.

  • Nap et par fridage eller en rolig uge hver 2. mdr. Det gavner kun.

 

Bedste tip til hvad du ikke skal gøre i træningen:

  • Hold dig væk fra midterzonerne – kør/løb enten hurtigt eller langsomt.

  • Træn ikke som eliten - med mindre du også kan spise og restituere som eliten

 

 

Idol:

  • Mario Mola– han er den søn jeg aldrig fik, og er i øvrigt den eneste på kloden der er flot i tritøj.

 

En sidste bemærkning:

  • Der findes andre stævner i verden end Ironman Copenhagen og København Marathon. Der findes bl.a. en hel del stævner der er kortere og som egner sig meget bedre til den nye triatlet/ løber. Det er langt flottere at løbe et halv maraton end at kravle/gå/brække sig igennem en ironman. Om få år er der muligvis flere der har lavet ironman end der har løbet halv maraton eller lavet kort distance triatlon, så det er tilmed mere unikt...     

© 2015 by VO2lab.dk.